Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ogłasza konkurs zamknięty w ramach rundy konkursowej nr 2/2016 na składanie wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 11.3.1 Wsparcie przedsiębiorczości społecznej, projekt: „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nabór wniosków prowadzony będzie w 6 rundach:[1]
[1] Uzależnione od otrzymania dotacji w danej rundzie oraz od momentu rozpoczęcia korzystania z podstawowego wsparcia pomostowego w ramach danej rundy
Nr rundy |
Termin |
Nazwa przedsiębiorstwa społecznego uprawnionego do udziału w rundzie |
1 |
01.08 – 15.08.2017 |
Fundacja Ranczo |
2 |
02.10 -16.10.2017 |
Fundacja Szczęśliwy Człowiek-Beatus Homo |
3 |
01.12 – 15.12.2017 |
Spółdzielnia Socjalna Banie Mazurskie |
4 |
01.12 – 15.12.2017 |
Fundacja Życie i Droga |
5 |
01.12 – 15.12.2017 |
Spółdzielnia Socjalna Węgorzewianka |
6 |
02.01 - 16.01.2017 |
Fundacja Dobre Dobro |
w godzinach 8.00-16.00 (decyduje data wpływu) w Biurze Projektu w Ełku, ul. Małeckich 3, 19-300 Ełk.
Wsparcie pomostowe udzielane jest Przedsiębiorstwom społecznym, które korzystają z podstawowego wsparcia pomostowego w ramach rundy konkursowej nr 2/2016. Przedłużone wsparcie pomostowe przyznawane jest jedynie w uzasadnionych przypadkach maksymalnie na kolejne 6 miesięcy funkcjonowania w wysokości: - 7-9 miesiąc wsparcia- max. 1500zł brutto/BP. - 10-12 miesiąc wsparcia – max. 1000zł brutto/BP.
Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego oraz pozostałe załączniki dostępne są na stronie projektu w zakładce Dokumenty/ FPS_Dokumenty obowiązujące od rundy nr 1.2017Wsparcie pomostowe.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA KOMPLETU DOKUMENTÓW: O przyznanie wsparcia może ubiegać się podmiot, który przedłoży Operatorowi prawidłowo sporządzony komplet dokumentów, na który składa się:
• Wniosek o przyznanie Przedłużonego Wsparcia Pomostowego wraz z następującymi załącznikami: a) aktualny odpis z KRS (wydruk z Krajowego Rejestru Sądowego dokonany za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości - https://ems.ms.gov.pl/);
b) kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem aktualnych umów dot. zatrudnienia poszczególnych pracowników w przedsiębiorstwie;
c) zaświadczenia o niezaleganiu w odprowadzaniu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (ZUS) oraz o opłaceniu podatków (Urząd Skarbowy);
d) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie 5 miesięcy działalności przedsiębiorstwa;
e) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis ;- załącznik nr 10;
f) oświadczenie o niekorzystaniu równolegle z innych środków publicznych, w tym zwłaszcza z Funduszu Pracy, PFRON oraz środków oferowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, na pokrycie tych samych wydatków związanych z założeniem i zatrudnieniem w przedsiębiorstwie społecznym powstałym w ramach Projektu oraz z zatrudnieniem w istniejącym przedsiębiorstwie społecznym (utworzonej poza projektem), na które udzielana jest pomoc de minimis;- załącznik nr 3;
g) oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku kalendarzowym; w którym przedsiębiorstwo przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach kalendarzowych wraz z potwierdzonymi za zgodność z oryginałem kopiami zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawionymi przez podmioty udzielające pomocy - załącznik nr 4;
h) inne np. materiały promocyjne (w przypadku gdy przedsiębiorstwo uzna, że ich załączeniu może być istotne w procesie oceny wniosku.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA KOMPLETU DOKUMENTÓW:
1. Wniosek o przyznanie Przedłużonego Wsparcia Pomostowego wraz z załącznikami składany jest w Biurze Projektu w wersji papierowej wypełnionej elektronicznie, w jednym egzemplarzu Wniosek o przyznanie Przedłużonego Wsparcia Pomostowego powinien zostać podpisany na ostatniej stronie.
2. Dokumenty złożone po terminie nie będą podlegały rozpatrzeniu.
3. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem w następujący sposób: ”Za zgodność z oryginałem, data i podpis” na każdej stronie lub gdy strony są ponumerowane „Za zgodność z oryginałem od str... do str... data, podpis”.
KATALOG WYDATKÓW W RAMACH PRZEDŁUŻONEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO: Wsparcie Pomostowe ma na celu ułatwienie przedsiębiorstwu społecznemu pokrycie niezbędnych opłat, ponoszonych w pierwszym okresie prowadzenia działalności niezależnie od poziomu przychodów w postaci:
• koszty ZUS, podatków od wynagrodzeń, innych pochodnych od wynagrodzeń pracowników (Beneficjentów Pomocy); • ubezpieczenie majątkowe zakupów z dotacji o wartości jednostkowej powyżej 1 000,00zł[1]• koszty administracyjne (w tym koszty czynszu lub wynajmu pomieszczeń bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą);
• koszty eksploatacji pomieszczeń (w tym m.in. opłaty za energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę); • koszty usług pocztowych; • koszty usług księgowych; • koszty usług prawnych; • koszty Internetu; • koszty materiałów biurowych; • koszty działań informacyjno-promocyjnych; • i inne niezbędne do funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego.
W odniesieniu do środków finansowych przekazanych Beneficjentowi Pomocy, w ramach Wsparcia Pomostowego, obowiązuje zakaz podwójnego finansowania tych samych wydatków. Jeżeli wydatki ponoszone przez Beneficjenta Pomocy zostały zrefundowane/pokryte w ramach innych środków publicznych, nie mogą być one ponoszone ze środków otrzymanych w ramach Projektu.
PROCEDURA OCENY WNIOSKÓW Procedura oceny wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego odbywa się zgodnie z Rozdziałem V Regulaminu przyznawania wsparcia pomostowego zamieszonego na niniejszej stronie internetowej w zakładce dokumenty/dokumenty obowiązujące od rundy 1_2017.
[1] Obowiązkowe dla wszystkich podmiotów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
ADELFI - Siedziba Stowarzyszenia
oraz adres korespondencyjny:
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
Biuro projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie:
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
tel. 87/737 74 82, stowarzyszenie@adelfi.pl