Informujemy, że w terminie 25 maja – 5 czerwca 2020 roku w godzinach 9.00-14.00 w Biurze Projektu Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku, ul. Małeckich 3 lok. 1, 19-300 Ełk można składać wnioski o przyznanie dotacji (bezzwrotnego wsparcia finansowego) na pokrycie wydatków inwestycyjnych niezbędnych do rozpoczęcia lub prowadzenia działalności w formie przedsiębiorstwa społecznego - poprzez tworzenie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Nabór prowadzony jest w formie konkursu zamkniętego. Do udziału w nim uprawnione są Grupy Inicjatywne (GI), które w trakcie rundy rekrutacji 2/2020 otrzymały pozytywną decyzję o zakwalifikowaniu się do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej. Do udziału w naborze uprawniona jest też GI, która zakwalifikowała się do FPS w trakcie rundy rekrutacji nr 1/2020, ale nie wystartowała jeszcze w konkursie biznesplanów.
ŁĄCZNA ALOKACJA PRZEWIDZIANA NA FUNDUSZ:
129 miejsc pracy x 24 000 zł = 3 096 000 zł
Poziom wykorzystania alokacji (dotychczasowa kontraktacja środków po zakończonych trzech rundach konkursowych w 2019 r. oraz jednej rundzie w 2020 r.): 1 536 000 zł (49,6% łącznej alokacji na Fundusz PS)
WYSOKOŚĆ I PRZEZNACZENIE DOTACJI
Maksymalna kwota dotacji, o którą może wnioskować GI w ramach naboru, wynosi:
Środki dotacji mogą zostać przeznaczone na zakup składników majątku trwałego, w tym środków transportu, wyposażenia (np. meble, garnki, lampy, drobny sprzęt AGD i RTV), dostosowania lub adaptacji budynków i pomieszczeń, zakup aktywów obrotowych (maksymalnie 20% dotacji) oraz wartości niematerialnych i prawnych, która są niezbędne do utworzenia nowych miejsc pracy w ramach przedsiębiorstwa społecznego.
Wydatki kwalifikowalne są jedynie do wysokości kwoty netto zakupów. Wysokość ewentualnego podatku VAT przedsiębiorstwo społeczne będzie zobligowane uzupełnić ze środków własnych.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA DOKUMENTÓW:
Aby wziąć udział w konkursie, należy złożyć w wyżej określonym terminie, prawidłowo sporządzony komplet dokumentów, na który składa się:
Dokument |
Numer załącznika do Regulaminu FPS |
Dotyczy/nie dotyczy |
|
Nowopowstające PS |
Istniejące PS |
||
Biznesplan przedsiębiorstwa społecznego |
Załącznik nr 9/9a |
Tak (zał. nr 9) |
Tak (zał. nr 9a) |
Formularz rekrutacyjny Uczestnika Projektu (kandydata do zatrudnienia) |
Załącznik nr 2 |
Tak* |
Tak* |
Harmonogram rzeczowo-finansowy (wraz z kosztorysem planowanych do wykonania robót budowlanych) |
Załącznik nr 10 |
tak |
tak |
Zestawienie aktywów trwałych planowanych do zakupu o wartości jednostkowej większej niż 1000,00 zł brutto |
Załącznik nr 11 |
tak |
tak |
Oświadczenia dotyczące pomocy de minimis |
Załącznik nr 4 |
tak |
tak |
Oświadczenie o statusie podatnika VAT |
Załącznik nr 12 |
Tak (jeśli jest/planuje być podatnikiem VAT) |
Tak (jeśli jest/planuje być podatnikiem VAT) |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Załącznik nr 3 |
tak |
tak |
Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy
|
Nie dotyczy- dokument własny PS |
nie |
tak |
Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np. : a) deklaracje współpracy, b) przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności, prawo jazdy, c) dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i inne |
Nie dotyczy- dokumenty własne PS/GI |
Jeśli posiada |
Jeśli posiada |
* Nie dotyczy kandydatów do zatrudnienia w nowo powstającej spółdzielni socjalnej osób fizycznych oraz w istniejącej spółdzielni socjalnej osób fizycznych, jeśli kandydat do zatrudnienia ma być jednocześnie członkiem tej spółdzielni. W opisanych sytuacjach, formularze rekrutacyjne Uczestników Projektu powinny zostać złożone na etapie wcześniejszym – czyli rekrutacji do Funduszu.
Wzory dokumentów znajdują się na stronie internetowej projektu – ścieżka dostępu: www.adelfi.pl -> OWES Ełk -> Dokumenty
Dostęp poprzez link: http://www.adelfi.pl/dokumenty.html
O dochowaniu terminu naboru decyduje data wpływu dokumentów do Biura, nie zaś data nadania. Dokumenty złożone przed dniem rozpoczęcia naboru bądź po terminie jego zakończenia nie będą podlegać rozpatrzeniu.
Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu papierowym (oryginał). Ponadto biznesplan oraz harmonogram rzeczowo-finansowy należy dołączyć również w wersji elektronicznej (na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB typu pendrive - wymagane zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które jest przekazywane w zamkniętej kopercie)
Wszystkie dokumenty powinny być ze sobą trwale spięte w jedną całość (np. zbindowane). Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem (pieczątka nagłówkowa podmiotu - jeśli posiada, sformułowanie „za zgodność z oryginałem”, data oraz podpis osoby potwierdzającej).
Uwaga: W związku z utrzymywaniem w kraju stanu epidemii oraz środków zapobiegania rozprzestrzenianiu COVID-19, Grupy Inicjatywne aplikujące o dotację w rundzie 2/2020 mają też możliwość składania dokumentów w formie elektronicznej.
Korzystając z tej opcji, należy w określonym powyżej terminie naboru przesłać wniosek o dotację wraz z wymaganymi załącznikami na adres poczty elektronicznej: m.jurzynski@eswip.pl oraz o.lazicka@eswip.pl. Przygotowując wersję elektroniczną wniosku należy dochować staranności, aby wszystkie dokumenty były czytelne, dobrej jakości, a jednocześnie rozmiar plików umożliwiał ich sprawne przesyłanie. Zalecamy, aby skany dokumentów były wykonywane w formacie PDF (nie zaś jako pliki graficzne). W razie wątpliwości co do sposobu przygotowania aplikacji elektronicznej, prosimy o kontakt z biurem Operatora Funduszu – Stowarzyszenie ESWIP, ul. Warmińska 14/21 10-545 Olsztyn, tel. 89 523 73 45.
Za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą grozi odpowiedzialność w drodze powództwa cywilnego.
PROCEDURA OCENY BIZNESPLANÓW:
Procedura oceny wniosków o przyznanie dotacji odbędzie się zgodnie z założeniami § 8 Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej, według poniższego harmonogramu:
Nr rundy konkursowej |
Nabór dokumentów
|
Ocena formalna |
Ocena merytoryczna (Komisja Oceny Biznesplanów) |
Lista rankingowa |
2/2020 |
25.05.-5.06.2020 |
8-17.06.2020 |
18-25.06.2020 |
Do 30 czerwca |
W przypadku zaistnienia okoliczności powodujących konieczność wydłużenia któregoś z etapów oceny, Operator Funduszu niezwłocznie poinformuje o tym fakcie poprzez stronę internetową Projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”.
Projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 11.3.1 Wsparcie przedsiębiorczości społecznej; współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ADELFI - Siedziba Stowarzyszenia
oraz adres korespondencyjny:
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
Biuro projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie:
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
tel. 87/737 74 82, stowarzyszenie@adelfi.pl