Informujemy, że w terminie 17-28 maja 2021 roku w godzinach 9.00-14.00 w Biurze Projektu Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku, ul. Małeckich 3 lok. 1, 19-300 Ełk można składać wnioski o przyznanie dotacji (bezzwrotnego wsparcia finansowego) na pokrycie wydatków inwestycyjnych niezbędnych do rozpoczęcia lub prowadzenia działalności w formie przedsiębiorstwa społecznego - poprzez tworzenie nowych miejsc pracy dla osób zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Nabór prowadzony jest w formie konkursu zamkniętego. Do udziału w nim uprawnione są Grupy Inicjatywne (GI), które w trakcie rundy rekrutacji 2/2021 otrzymały pozytywną decyzję o zakwalifikowaniu się do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej. Do udziału w naborze uprawniona jest też GI, która zakwalifikowała się do FPS w trakcie rundy rekrutacji nr 4/2020, ale nie wystartowała w konkursie biznesplanów.
ŁĄCZNA ALOKACJA PRZEWIDZIANA NA FUNDUSZ:
129 miejsc pracy x 24 000 zł = 3 096 000 zł
Poziom wykorzystania alokacji (dotychczasowa kontraktacja po zakończonych rundach konkursowych): 2 160 000 zł (69,77% alokacji).
WYSOKOŚĆ I PRZEZNACZENIE DOTACJI
Maksymalna kwota dotacji, o którą może wnioskować GI w ramach naboru, wynosi:
24 tys. zł na każdego Uczestnika Projektu (czyli osobę fizyczną - kandydata do zatrudnienia w przedsiębiorstwie społecznym, kwalifikującą się do zatrudnienia zgodnie z obowiązującą definicją PS oraz załącznikiem nr 8 do Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej);
240 tys. zł na całe przedsięwzięcie – maksymalnie 10 dotacji na utworzenie nowych miejsc pracy.
Środki dotacji mogą zostać przeznaczone na zakup składników majątku trwałego, w tym środków transportu, wyposażenia (np. meble, garnki, lampy, drobny sprzęt AGD i RTV), dostosowania lub adaptacji budynków i pomieszczeń, zakup aktywów obrotowych (maksymalnie 20% dotacji) oraz wartości niematerialnych i prawnych, która są niezbędne do utworzenia nowych miejsc pracy w ramach przedsiębiorstwa społecznego.
Wydatki kwalifikowalne są jedynie do wysokości kwoty netto zakupów. Wysokość ewentualnego podatku VAT przedsiębiorstwo społeczne będzie zobligowane uzupełnić ze środków własnych.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA DOKUMENTÓW:
Aby wziąć udział w konkursie, należy złożyć w wyżej określonym terminie, prawidłowo sporządzony komplet dokumentów, na który składa się:
Dokument |
Numer załącznika do Regulaminu FPS |
Dotyczy/nie dotyczy |
|
Nowopowstające PS |
Istniejące PS |
||
Biznesplan przedsiębiorstwa społecznego – część opisowa |
Załącznik nr |
Tak |
Tak |
Biznesplan przedsiębiorstwa społecznego – część finansowa |
Załącznik nr |
Tak |
Tak |
Formularz rekrutacyjny Uczestnika Projektu (kandydata do zatrudnienia) |
Załącznik nr 2 |
Tak* |
Tak* |
Życiorysy zawodowe pracowników PS |
Załącznik nr 2a |
Tak |
Tak |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Załącznik nr 3 |
tak |
tak |
Oświadczenia dotyczące pomocy de minimis |
Załącznik nr 4 |
tak |
tak |
Zestawienie aktywów trwałych planowanych do zakupu o wartości jednostkowej większej niż 1000,00 zł brutto |
Załącznik nr 11 |
tak |
tak |
Oświadczenie o statusie podatnika VAT |
Załącznik nr 12 |
Tak |
Tak |
Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy
|
Nie dotyczy- dokument własny PS |
nie |
tak |
Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np. : - deklaracje współpracy, - przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności - dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje - w przypadku prac remontowo-budowlanych: dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace remontowo-budowlane; projekt budowlany lub szkic sytuacyjny/rysunek - i inne |
Nie dotyczy- dokumenty własne PS/GI |
Jeśli posiada |
Jeśli posiada |
* Nie dotyczy kandydatów do zatrudnienia w nowo powstającej spółdzielni socjalnej osób fizycznych oraz w istniejącej spółdzielni socjalnej osób fizycznych, jeśli kandydat do zatrudnienia ma być jednocześnie członkiem tej spółdzielni. W opisanych sytuacjach, formularze rekrutacyjne Uczestników Projektu powinny zostać złożone na etapie wcześniejszym – czyli rekrutacji do Funduszu.
Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu papierowym (oryginał). Ponadto biznesplan część opisowa i część finansowa oraz zestawienie aktywów trwałych planowanych do zakupu o wartości jednostkowej większej niż 1000,00 zł brutto należy dostarczyć w wersji elektronicznej - na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB (np. pen drive) lub przesłać pocztą elektroniczną na adres wskazany m.jurzynski@eswip.pl oraz o.lazicka@eswip.pl.
Wszystkie dokumenty powinny być ze sobą trwale spięte w jedną całość (np. zbindowane). Kopie dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem (pieczątka nagłówkowa podmiotu - jeśli posiada, sformułowanie „za zgodność z oryginałem”, data oraz podpis osoby potwierdzającej).
Wskazówki odnośnie przygotowania dokumentów w wersji elektronicznej:
- Należy dochować staranności, aby wszystkie dokumenty były czytelne, dobrej jakości, a jednocześnie rozmiar plików umożliwiał ich sprawne przesyłanie.
- Skany dokumentów powinny być wykonywane w formacie PDF (nie zaś jako pliki graficzne).
- Każdy dokument powinien zostać zeskanowany do odrębnego pliku (wszystkie strony dokumentu powinny być w jednym pliku).
W razie wątpliwości co do sposobu przygotowania aplikacji elektronicznej, prosimy o kontakt z biurem Operatora Funduszu – Stowarzyszenie ESWIP, ul. Parkowa 1 pok. 8, 10-233 Olsztyn, tel. 89 523 73 45.
O dochowaniu terminu naboru decyduje data wpływu dokumentów do Biura, nie zaś data nadania. Dokumenty złożone przed dniem rozpoczęcia naboru bądź po terminie jego zakończenia nie będą podlegać rozpatrzeniu.
Za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą grozi odpowiedzialność w drodze powództwa cywilnego.
PROCEDURA OCENY BIZNESPLANÓW:
Procedura oceny wniosków o przyznanie dotacji odbędzie się zgodnie z założeniami § 8 Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej, według poniższego harmonogramu:
Nr rundy konkursowej |
Nabór dokumentów
|
Ocena formalna |
Ocena merytoryczna (Komisja Oceny Biznesplanów) |
Lista rankingowa |
2/2021 |
17-28.05.2021 |
31.05-8.06.2021 |
9-16.06.2021 |
Do 23 czerwca |
W przypadku zaistnienia okoliczności powodujących konieczność wydłużenia któregoś z etapów oceny, Operator Funduszu niezwłocznie poinformuje o tym fakcie poprzez stronę internetową Projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”.
Projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 11.3.1 Wsparcie przedsiębiorczości społecznej; współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ADELFI - Siedziba Stowarzyszenia
oraz adres korespondencyjny:
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
Biuro projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie:
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
tel. 87/737 74 82, stowarzyszenie@adelfi.pl