Informacja ze strony www.ngo.pl zamieszczona przez MAiC:
Od początku organizacje pozarządowe były ambasadorami zmian na korzyść potrzebujących, dlatego wierzymy, że będą Państwo dalej wspierać działania szerzące wiedzę na temat zbiórek publicznych w Internecie. Jako zachętę do włączenia się w kampanię „Pomaganie jest proste” przygotowaliśmy specjalną aplikację dla organizacji dobroczynnych, która dostępna jest pod linkiem http://www.prostepomaganie.pl/.
Dzięki niej mogą Państwo pozostać widoczni i zjednoczeni w słusznej sprawie!
Co należy zrobić?
1. Zalogować się w serwisie http://www.prostepomaganie.pl/
2. Skorzystać z aplikacji „Proste pomaganie”:
3. Wykorzystać stworzoną grafikę do komunikacji ze swoimi interesariuszami i promocji organizacji w mediach społecznościowych
To może być dobry pretekst, aby rozpocząć zbiórkę i poinformować o niej darczyńców, a następnie zachęcić ich do śledzenia jej na zbiórki.gov.pl.
Umieść spot kampanii
Umieszczając spot kampanii „Pomaganie jest proste” na stronie www lub na fanpage’u organizacji również docierają Państwo z informacją do społeczeństwa - link: https://www.youtube.com/watch?v=ctKO7huGs2c
O zmianach w zbiórkach publicznych raz jeszcze (informacje ze strony MAiC)
Od momentu uruchomienia portalu zbiórki.gov.pl, czyli od 18 lipca 2014 roku, zostało zgłoszonych prawie dwieście zbiórek publicznych. Na co zbierane są datki? Między innymi na pomoc niepełnosprawnym, na leczenie dzieci chorych na nowotwory, na ratowanie bezdomnych psów czy na wyprawkę szkolną dla uczniów z ubogich rodzin. Do niedawna szczegółowe informacje o tym kto zbiera, jaki jest cel zbiórki oraz jak rozliczane są zebrane ofiary przechowywane były w segregatorach w urzędzie. Zmieniło się to wraz z wejściem w życie nowej ustawy i uruchomieniem portalu zbiórki.gov.pl.
Nowe przepisy mają ułatwić dobroczynność między innymi poprzez promowanie świadomego pomagania. Dzięki portalowi, zanim wrzucimy datek do puszki, możemy sprawdzić m.in. kim jest organizator zbiórki i na co dokładnie zbiera. Po zakończeniu zbiórki każdy zainteresowany może skontrolować, ile udało się zebrać pieniędzy i jak zostały one rozdysponowane. Dzięki temu, każdy darczyńca może ocenić, czy jego wsparcie zostało dobrze spożytkowane.
Portal ma też wiele dodatkowych funkcji, które umożliwiają pozyskiwanie ciekawych informacji o zbiórkach. Korzystając z wyszukiwarki, można odszukać zbiórki o określonych cechach (np. takim samym celu), można też tworzyć wykresy i zestawienia.
Zmiany, które weszły w życie 18 lipca mają między innymi zwiększyć transparentność i ułatwić budowanie zaufania pomiędzy organizatorami zbiórek a darczyńcami.
ADELFI - Siedziba Stowarzyszenia
oraz adres korespondencyjny:
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
Biuro projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie:
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
tel. 87/737 74 82, stowarzyszenie@adelfi.pl