Rekrutacja do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej – runda 2/2020
Informujemy, że w terminie 20 - 24 kwietnia 2020 roku można składać dokumenty rekrutacyjne do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku.
Wsparcie jakie oferuje Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej (FPS) to:
dotacje na tworzenie nowych miejsc pracy w nowo powstających i istniejących przedsiębiorstwach społecznych (jedna grupa inicjatywa może otrzymać dotację w wysokości do 240 tys. zł na utworzenie do 10 nowych miejsc pracy);
wsparcie pomostowe finansowe, nawet do 12 miesięcy, które może być przeznaczane na bieżące funkcjonowanie podmiotu;
doradztwo specjalistyczne z zakresu m.in. tworzenia biznesplanu;
wsparcie opiekuna biznesowego na etapie prowadzenia działalności;
pomoc przy rozliczeniu otrzymanych środków.
Osoby zainteresowane tego typu formą prowadzenia działalności gospodarczej zapraszamy do kontaktu z doradcami OWES w Ełku, którzy krok po kroku przedstawią warunki ubiegania się o dotacje.
Przed przygotowaniem dokumentów należy zapoznać się z Regulaminem projektu wraz z załącznikami, który znajdziecie Państwo na stronie projektu w zakładce dokumenty.
ALOKACJA PRZEWIDZIANA NA FUNDUSZ: 129 miejsc pracy x 24 000 zł = 3 096 000 zł
Poziom wykorzystania alokacji (dotychczasowa kontraktacja środków po 3 zakończonych rundach konkursowych w 2019 r.): 1 320 000 zł (42,6% alokacji)
WAŻNE INFORMACJE:
Do udziału w rekrutacji uprawnione są jedynie te Grupy Inicjatywne (czyli grupy osób fizycznych, osób prawnych lub istniejące przedsiębiorstwa społeczne), które w ramach projektu OWES pozytywnie ukończyły ścieżkę wsparcia w postaci szkoleń/doradztwa, zakończoną wydaniem pozytywnych rekomendacji przez doradcę kluczowego lub doradcę biznesowego.
Harmonogram rekrutacji do FPS:
Nr rekrutacji |
|
Ocena formalna
|
Spotkania rekrutacyjne (doradca zawodowy, interpersonalny biznesowy,)
|
Komisja Rekrutacyjna
|
2/2020 |
20-24 kwietnia |
27 kwietnia – |
5-15 maja |
Do 22 maja |
Nabór wniosków prowadzony jest w godzinach 9.00-14.00 w Biurze Projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”, ul. Małeckich 3 lok. 1, 19-300 Ełk. O dochowaniu terminu decyduje data wpływu dokumentów do Biura.
Uwaga! W związku ze stanem epidemii oraz zalecaniami władz odnośnie zapobiegania zakażeniom COVID-19, Grupy Inicjatywne mogą składać dokumenty rekrutacyjne do Funduszu również w formie elektronicznej.
Wybierając tę opcję, należy zeskanować komplet dokumentów rekrutacyjnych i wysłać w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze, tj. do 24 kwietnia do godziny 14:00, na adres e-mail: o.lazicka@eswip.pl oraz m.jurzynski@eswip.pl .
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA DOKUMENTÓW REKRUTACYJNYCH:
Grupa Inicjatywna ubiegająca się o wsparcie zobowiązana jest do złożenia, w terminie określonym w ogłoszeniu, kompletu dokumentów w wersji drukowanej (lub skanów dokumentów) składającego się z następujących elementów:
Dokument |
Numer załącznika |
Dotyczy / nie dotyczy |
|
Nowo powstające PS |
Istniejące PS |
||
Formularz rekrutacyjny grupy inicjatywnej |
Załącznik nr 1 |
Tak |
Tak |
Formularz rekrutacyjny Uczestnika Projektu (kandydata do zatrudnienia)
- na tym etapie składany jedynie przez osoby fizyczne tworzące spółdzielnię socjalną osób fizycznych |
Załącznik nr 2 |
Tak
(tylko w przypadku nowo powstających spółdzielni socjalnych osób fizycznych) |
|
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Załącznik nr 3 |
Tak (jedynie w przypadku przekształcania PES w PS) |
Tak |
Oświadczenia dotyczące pomocy de minimis |
Załącznik nr 4 |
Tak (jedynie w przypadku przekształcania PES w PS) |
Tak |
Lista podsumowująca wsparcie w OWES wraz z rekomendacjami |
Załącznik nr 5 |
Tak |
Tak |
Wzory dokumentów znajdują się na stronie internetowej projektu – ścieżka dostępu: www.adelfi.pl -> OWES Ełk -> Dokumenty (Dokumenty projektowe: Rekrutacja).
Dostęp poprzez link: http://www.adelfi.pl/dokumenty.html
Za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą grozi odpowiedzialność w drodze powództwa cywilnego.
Dokumenty rekrutacyjne należy złożyć w jednym egzemplarzu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, w kopercie opisanej według wzoru:
Nazwa Grupy Inicjatywnej ……………………………… Nr rekrutacji: 2/2020
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku ul. Małeckich 3 lok. 1 19-300 Ełk |
Dokumenty rekrutacyjne złożone przed terminem rozpoczęcia naboru, bądź po terminie jego zakończenia, jak również dokumenty złożone wielokrotnie nie będą podlegać rozpatrzeniu. GI ma możliwość wycofania dokumentów i złożenia ich ponownie, jedynie w przypadku, gdy nie upłynął termin składania dokumentów rekrutacyjnych. Dokumenty złożone po terminie nie będą zwracane GI.
PROCEDURA OCENY WNIOSKÓW REKRUTACYJNYCH:
Procedura oceny dokumentów rekrutacyjnych odbędzie się zgodnie z założeniami § 4 Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej.
Uwaga: Złożenie dokumentów rekrutacyjnych oraz zakwalifikowanie się Grupy Inicjatywnej do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji na utworzenie nowych miejsc pracy w nowopowstającym/istniejącym PS. Decyzja o tym, które grupy otrzymają dofinansowanie, zostanie podjęta w oparciu o ocenę wniosków (biznesplanów), które grupy będą zobligowane przygotować i złożyć w odpowiedzi na odrębny konkurs o przyznanie dotacji (planowane ogłoszenie naboru biznesplanów: 25 maja 2020 roku).
ADELFI - Siedziba Stowarzyszenia
oraz adres korespondencyjny:
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
Biuro projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie:
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
tel. 87/737 74 82, stowarzyszenie@adelfi.pl