Subskrypcja

Banery

  

 

 

 

Zapraszamy do udziału w projekcie - "Aktywne Społeczności Warmii i Mazur"

Aktualności » Zapraszamy do udziału w projekcie - "Aktywne Społeczności Warmii i Mazur"

2015-08-17 08:49

Akademia Rozwoju Lokalnego to cykl 5 trzydniowych, bezpłatnych spotkań warsztatowych, których celem jest zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie wspierania społeczności lokalnych w ich rozwoju. Koncepcja Akademii powstała w oparciu o pragnienie, aby ci którzy chcą pracować w społecznościach i ze społecznościami, robili to w najlepszy możliwy sposób. Nabór obejmie 15 osób z woj. warmińsko-mazurskiego i będzie trwał do 25 sierpnia 2015 r. Społeczności, które mają w sobie gotowość do rozwoju i są otwarte na wsparcie animatora lub animatorki zapraszamy do udziału w projekcie "Aktywne Społeczności Warmii i Mazur". Zgłoszenia są przyjmowane do 25 sierpnia na adres fas.stowarzyszenie@gmail.com

AKADEMIA ROZWOJU LOKALNEGO

w ramach projektu „Aktywne społeczności Warmii i Mazur” współfinansowanego z Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

Termin

Wrzesień – Grudzień 2015

Miejsce

Ośrodek Szkoleniowo-Integracyjny Dobra Siła, Stare Juchy

Kacze Bagno-Miejsce Inicjatyw Pozytywnych,

Zgłoszenia e-mailowe na fas.stowarzyszenie@gmail.com przyjmujemy do 25.08.2015.

Grupa szkoleniowa: 15 osób

Dlaczego warto wziąć udział w szkole:

Akademia jest programem szkoleniowym, umożliwiającym zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu organizowania społeczności lokalnych, diagnozowania problemów i potrzeb, aktywizowania i mobilizowania do działania mieszkańców, tworzenia sieci współpracy - koalicji i partnerstw lokalnych, projektowania zmiany społecznej, realizacji inicjatyw rozwoju lokalnego. Akademia będzie pokazywała jak budować partnerskie grupy inicjatywne, które planują rozwój lokalny i podejmują się realizacji wspólnych inicjatyw, w oparciu o potrzeby społeczne oraz z wykorzystaniem lokalnych zasobów. Będzie kładła także duży nacisk na partycypację obywatelską i włączanie społeczności lokalnej w procesy decyzyjne. Koncepcja Akademii powstała w oparciu o pragnienie, aby ci którzy chcą pracować w społecznościach i ze społecznościami, robili to w najlepszy możliwy sposób. Skupiamy się nie tylko na przekazaniu wiedzy i narzędzi do pracy z drugim człowiekiem czy grupą, ale również odpowiedniego podejścia do potrzeb i możliwości lokalnych społeczności.

Główny cel:

Zwiększenie kompetencji uczestników Akademii w zakresie wspierania społeczności lokalnych w ich rozwoju.

 

Cele szczegółowe:

  • wzmocnienie kompetencji oraz rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb społecznych,
  • wzmocnienie kompetencji oraz rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie angażowania partnerów i mieszkańców,
  • wzmocnienie kompetencji oraz rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania inicjatyw lokalnych,
  • aktywizacja uczestników/czek do podejmowania działań na rzecz środowiska lokalnego.

 

Do kogo skierowana jest oferta Akademii: 15 osób

  • pracownicy ośrodków pomocy społecznej, gminnych ośrodków kultury, bibliotek publicznych, świetlic i.in. instytucji, które starają się tworzyć ciekawą przestrzeń dla swoich beneficjentów,
  • liderzy organizacji pozarządowych oraz grup nieformalnych, którzy pracują na rzecz swoich lokalnych społeczności,
  • pasjonaci, którzy prowadzą różne działania animacyjne i aktywizują mieszkańców wsi i miast Warmii i Mazur do działania.

 

Szkoła adresowana jest do osób, które:

  • pracują w środowiskach lokalnych
  • swoją przyszłość chcą związać z animacją społeczną
  • chcą pracować z pasją jako profesjonaliści w swojej branży
  • mają dużą motywację do rozwoju osobistego
  • chcą nauczyć się, w jaki sposób efektywnie wspierać innych
  • chcą nauczyć się metod i narzędzi pracy animatora
  • chcą nauczyć się jak tworzyć i realizować projekty animacyjne
  • chcą nauczyć się jak tworzyć i wspierać partnerstwa lokalne
  • chcą rozwinąć swoje zasoby i umiejętności interpersonalne

 

Kompetencje: Po ukończeniu zajęć uczestnicy będą:

  • Znali i rozumieli ideę i cele animacji społecznej,
  • Wiedzieli na czym polega proces grupowy i skuteczna komunikacja oraz praca zespołowa,
  • Potrafili korzystać z narzędzi diagnozowania potrzeb społeczności lokalnych i budowania map zasobów i potrzeb,
  • Wiedzieli jakie narzędzia stosuje się w pracy ze społecznościami lokalnymi,
  • Znali zasady mobilizowania innych do działania,
  • Znali ideę i zasady tworzenia koalicji i partnerstw lokalnych.

 

PROGRAM: 5 sesji weekendowych

Moduł 1 – Komunikacja interpersonalna.

Moduł 2 – Mobilizowanie i angażowanie do działania.

Moduł 3 – Diagnoza potrzeb społecznych.

Moduł 4 – Inicjatywy i projekty animacyjne.

Moduł 5 – Koalicje i partnerstwa lokalne. Ewaluacja działań w społeczności.

Zapewniamy:

  • Pracę z doświadczonymi trenerami i trenerkami
  • Atmosferę sprzyjającą uczeniu się
  • Materiały szkoleniowe i potrzebne sprzęty
  • Opiekę lidera procesu edukacji
  • Pełne wyżywienie oraz nocleg w ośrodku przeznaczonym tyko dla uczestników/czek w czasie szkoły
  • Bufet kawowy w czasie przerw
  • Posiłki wegetariańskie i vegańskie (po uprzednim zgłoszeniu)

 

Lider Procesu Edukacji:

Odpowiada za przygotowanie i organizację programu szkoły, jest obecny na każdych zajęciach, współpracuje z trenerami, opiekuje się grupą, przekazuje uczestnikom wszystkie potrzebne informacje, utrzymuje stały kontakt z grupą i trenerami.

Piotr Omalecki: - z wykształcenia prawnik, absolwent szkoły trenerów STOP oraz Szkoły Animacji Społecznej CAL. Doradca i animator ROEFS w Ełku (2010-2014), koordynator Programu Działaj Lokalnie w powiecie ełckim, animator w Programie Rozwoju Bibliotek, facylitator procesów konsultacyjnych w Programie PZU Trasy Zdrowia, moderator procesu wdrażania modelu kontraktacji usług JST dla NGO, trener, ekspert, doradca w wielu projektach współfinansowanych ze środków UE, członek Rady Pożytku Publicznego w Ełku, wiceprezes Spółdzielni Socjalnej Dobra Siła, były pracownik administracji samorządowej. Obecnie związany ze Stowarzyszeniem STOPA z Ełku, działającego w obszarze aktywizacji obywatelskiej i wpierania organizacji pozarządowych, grup nieformalnych.

Trenerzy/rki:

Ania Łebek-Obrycka z wykształcenia animatorka społeczno-kulturowa, absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych, dyrektorka Miejskiego Domu Kultury im. Franciszka Chruściela w Ornecie. Ekspertka z zakresu pracy animacyjnej oraz partnerskiej w środowiskach lokalnych z wieloletnim doświadczeniem trenerskim. Przez wiele lat zaangażowana w tworzenie modelowych rozwiązań pobudzania społeczności lokalnych m.in. model miejscowości tematycznej wraz z jej indywidualną ścieżką pracy animacyjnej. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności, narzędzi i metod pracy animatora oraz lidera, tworzenia projektów animacyjnych, budowania partnerskich relacji z otoczeniem a także współpracy międzysektorowej oraz pracy z młodzieżą.

Małgorzata Woźna animatorka społeczna, trenerka i coach. Ukończyła Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych (certyfikat I stopnia) oraz coaching na SWPS. Zawodowo zajmuje się oswajaniem zmiany - w społecznościach, na sali szkoleniowej i w gabinecie coacha. Przeprowadziła ponad 300 godzin szkoleń poświęconych komunikacji, pracy ze społecznościami, tworzenia projektów animacyjnych.

Karol Paszkowski trener, moderator, coach, animator. Pracuje z organizacjami pozarządowymi, administracją publiczną, pracownikami młodzieżowych oraz grupami nieformalnymi. Prowadzi szkolenia rozwoju osobistego oraz umiejętności społecznych (zarządzanie zespołem, praca zespołowa, tworzenie i realizacja projektów społecznych). Realizator, twórca projektów społecznych, kampanii oraz procesów edukacyjnych. Ukończył Pedagogikę Ogólną na UWM, Zarządzanie Organizacjami Pozarządowymi na Collegium Civitas, Politykę Społeczną na UwB, Szkołę Trenerów Organizacji Pozarządowych, Szkołę Coachów Inicjatyw Młodzieżowych oraz Szkołę Moderatorów PROW. Głęboko przekonany o tym, że każdy człowiek, każda grupa i każda społeczność może osiągnąć więcej…

Zbigniew Mieruński trener, superwizor, animator społeczno-kulturalny, ekspert ds. rozwoju lokalnego i animacji społecznej, ponad 15-letnie doświadczenie trenerskie, przeprowadzenie ponad 2000 godzin szkoleniowych, z zakresu: diagnoza zasobów i potrzeb, partnerstwa lokalne, planowanie strategiczne samorządów i instytucji kultury, pisanie projektów, aktywizacja społeczności lokalnych, organizowanie społeczności lokalnej, ewaluacja projektów i programów oraz wielu innych z zakresu szeroko rozumianego rozwoju społeczno-ekonomicznego. Lokalna praca doradcza i szkoleniowa dla potrzeb projektów w obszarze partycypacji społecznej, lokalnych polityk kultury, organizowania zespołów zadaniowych. Współpraca trenerska z Partnerami zagranicznymi - Ukraina, Białoruś, Rosja, Mołdowa, Ukraina i Gruzja. Od 1998 roku związany z Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL. Wieloletni dyrektor Domu Kultury w Gołdapi. Pomysłodawca i realizator kilkudziesięciu projektów kulturalnych i społecznych na Mazurach. Prezes Stowarzyszenia Gołdapski Fundusz Lokalny działającego na rzecz rozwoju społeczno-kulturalnego i ekonomicznego północno-wschodnich Mazur. Artysta – maluje, rysuje, tworzy obiekty artystyczne. Właściciel Pracowni Sztuki Społecznej.

 

Źródło: http://kalendarz.ngo.pl/wiadomosc/1654211.html 

NazwaRozmiarData
icoFormularz zgloszeniowy FAS.doc
icoOgloszenie o naborze ARL.doc
icoRegulamin ARL.doc
drukuj
drukuj
« powrót
Copyright © 2013 - 2024 Adelfi.pl CMS by Quick.Cms
Do góry