Działamy i jesteśmy skuteczni, ale też coraz bardziej zmęczeni w poczuciu, że w tym pozytywnym zamieszaniu, gdzieś zostały pominięte nasze potrzeby. Dużo spraw, mało ludzi, mało pieniędzy. Ciągle mówimy, że wokół nas jest za mało zaangażowanych a jednocześnie nie myślimy o tym, że mimo wszystko z taką łatwością potrafimy brać więcej i więcej na siebie. Skuteczność działania to nie tylko świat w którym przebywamy, ale również ten, który potrzebujemy rozpoznać w sobie. Zobaczyć co nas pcha do przodu, co motywuje, gdzie warto powiedzieć sobie stop oraz jak zadbać o swoją własną regenerację.
Na szkoleniu pt. ”Wypalenie i stres w działaniach społecznych – jak działać skutecznie i w równowadze” przyjrzymy się temu światu oraz zobaczymy co jest fundamentem naszych działań, w jakim stylu to robimy oraz poćwiczymy w jaki sposób zadbać o siebie, o wyznaczanie granic, o skuteczne działanie nie tylko do pierwszego wypalenia, ale na dłużej.
Szkolenie będzie realizowane w formie czterech kilkugodzinnych spotkań online, które odbędą się na platformie ZOOM:
4 grudnia (piątek) godz. 18.00-21:00 (z przerwą)
Na pierwszym warsztacie zapoznamy się czym jest stres i czy mamy na niego wpływ oraz jaki on ma wpływ na nasze ciało, umysł, emocje i zachowanie. Zerkniemy również na to w jakich światach zewnętrznym i wewnętrznym żyjemy i w jakim świecie działamy. Czego on od nas wymaga i jak bardzo jest źródłem naszego stresu. Dotkniemy również pojęcia wypalenia zawodowego i rozpoznamy granicę jaka dzieli go od stresu.
Podczas warsztatu zrobimy również test na poziom stresu.
10 grudnia (czwartek) godz. 18:00-21.00 (z przerwą)
Drugi warsztat będzie wglądem w nas i nasze motywacje do działania. Co nas napędza, jaki wewnętrzny głos mobilizuje nas i na ile nas wspiera w dbaniu o siebie. Przyjrzymy się naszym myślom i przekonaniom, które towarzyszą nam w naszych działaniach. Nazwiemy je i przetransformujemy w takie, które nam służą i nas wzmacniają.
Na tym warsztacie zaczniemy już trenować proste techniki relaksacyjne.
11 grudnia (piątek) godz. 18:00-21.00 (z przerwą)
Na trzecim warsztacie zerkniemy na nasze emocje i potrzeby. Spróbujemy nauczyć się je rozpoznawać i nazywać, a w dalszej kolejności nazywać swoje potrzeby, które są fundamentem w określaniu granic. Gdzie są nasze granice a gdzie innych i na ile potrzebujemy dbać o ich nieprzekraczanie.
Poznamy również metody regulacji emocji.
18 grudnia (piątek) godz. 18:00-21.00 (z przerwą)
Czwarty warsztat zamkniemy nauką asertywności. Jeżeli wiem, gdzie co czuję i czego potrzebuję, to czy potrafię zakomunikować to otoczeniu? Dlaczego warto odmawiać i jak odmawiać?
Na tym warsztacie również zaplanujemy nasze lepsze życie, czyli w jaki sposób wyobrażamy sobie naszą społeczną aktywność w równowadze. Co chcielibyśmy zmienić, o co dbać. Jak siebie wspierać w nadmiarze i kiedy się wycofać.
Na tym warsztacie również poćwiczymy proste techniki relaksacji.
Kto może wziąć udział?
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, w tym działaczy organizacji pozarządowych, które zastanawiają się nad własną działalnością w obszarze ekonomii społecznej.
Pierwszeństwo uczestnictwa w szkoleniu będą mieli absolwenci Szkoły Liderów Ekonomii Społecznej organizowanej przez Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku.
Jak się zgłosić?
Aby się zgłosić należy do dnia 01.12br. (do godziny 16.00) wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:
Wypełniając formularz zgłoszeniowy deklarujecie Państwo udział w każdym z czterech spotkań online!
O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.
Osoby zakwalifikowane na szkolenie otrzymają na e-maila do wypełnienia deklarację uczestnictwa w projekcie „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” (jeśli nie wypełniali jej wcześniej). Odesłanie skanu na e-maila: paulina.muklewicz@adelfi.pl będzie warunkiem umożliwiającym udział w szkoleniu.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Pauliną Muklewicz, tel. 504-660-490.
ADELFI - Siedziba Stowarzyszenia
oraz adres korespondencyjny:
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
Biuro projektów prowadzonych przez Stowarzyszenie:
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
tel. 87/737 74 82, stowarzyszenie@adelfi.pl