Ogłoszenie czwartego naboru wniosków do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej

Operator Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej w projekcie “Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” ogłasza w ramach rundy konkursowej nr 4/2024 nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna. Nabór dokumentów będzie prowadzony w terminie od 5 listopada 2024 r. od godz. 0.00 do 19 listopada 2024 r. do godz. 23.59.

Wsparcie finansowe jest udzielane w formie stawek jednostkowych i jest bezpośrednio związane z utworzeniem i utrzymaniem nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwie społecznym (istniejącym, nowopowstającym bądź podmiocie ekonomii społecznej, który w ramach wsparcia OWES przekształci się w przedsiębiorstwo społeczne).

Stawka jednostkowa na utworzenie jednego miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212,00 zł.

Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:

    • 38 700,00 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,
    • 29 026,00 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,
    • 19 350,00 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.

Miejsca pracy mogą zostać utworzone wyłącznie dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym wymienionych w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.

Do złożenia wniosku o przyznanie wsparcia uprawnieni są jedynie Wnioskodawcy, którzy ukończyli wymaganą ścieżkę szkoleniowo-doradczą przygotowującą do udziału w Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej oraz otrzymali pozytywną opinię pracownika OWES prowadzącego grupę. Ponadto przed przystąpieniem do przygotowania wniosku o udzielenie wsparcia, Wnioskodawcy powinni zapoznać się z Regulaminem Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej (udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS oraz wsparcia reintegracyjnego) wersja 2 z dnia 26.08.2024, zwanego dalej Regulaminem.

Na komplet dokumentów składa się:

    1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym PS/PES przekształcanym w PS lub w nowopowstającym PS, którego integralną część stanowią:
      1. Biznesplan istniejącego PS/PES przekształcanego w PS lub nowopowstającego PS (zał. 1a lub zał. 1b do Regulaminu);
      2. Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową (zał. 2a - lub zał. 2b do Regulaminu);
    2. Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS;
    3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS;
    4. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania (na wzorze stanowiącym zał. 7 do Regulaminu) – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS;
    5. Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS.
    6. Pozytywna opinia pracownika OWES potwierdzająca ukończenie przez wnioskodawcę ścieżki szkoleniowo-doradczej przygotowującej do udziału w konkursie - dotyczy wszystkich Wnioskodawców.

Wzory dokumentów dostępne są na stronie internetowej projektu: https://www.adelfi.pl/dokumenty.html oraz w biurach projektu OWES Ełk:

Biuro Projektu w Ełku - Stowarzyszenie Adelfi

“Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”

Jana i Hieronima Małeckich 3/lok. 24, 19-300 Ełk

 

Biuro Projektu w Olsztynie - Stowarzyszenie ESWIP

“Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”

Parkowa 1 pok. 8, 10-233 Olsztyn


Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej sporządzonej w następujący sposób:

    • Załączniki od 1 do 4 należy przygotować w postaci dokumentów do odczytu, np. plik .doc/.docx przekonwertowany do formatu .pdf oraz podpisać profilem zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym (jeśli Wnioskodawca posiada). Nie należy załączać skanów tych dokumentów.
    • Załącznik wskazany w pkt. 5 - sprawozdanie w formie ustrukturyzowanej (w formacie XML).
    • Załącznik wskazany w pkt. 6 - w postaci skanu dokumentu papierowego.

 

Zalecamy, aby pliki zostały zaszyfrowane/zabezpieczone hasłem. Hasło może zostać przekazane innym kanałem niż wiadomością e-mail, po uzgodnieniu z pracownikiem Operatora Funduszu PS (kontakt na końcu ogłoszenia).

 

Dokumenty elektroniczne należy przesłać na adres mailowy: fps.elk@eswip.pl

Tytuł wiadomości: /nazwa Wnioskodawcy/Dokumenty rekrutacyjne, runda 4/2024

 

Operator potwierdzi przyjęcie dokumentów przesyłając niezwłocznie wiadomość zwrotną na skrzynkę e-mail, z której wniosek został wysłany. Brak e-maila zwrotnego może oznaczać, że dokumenty nie zostały skutecznie złożone - w takim przypadku sugeruje się kontakt telefoniczny z Biurem Projektu w Olsztynie pod numerem wskazanym na końcu ogłoszenia.

 

Wniosek zostanie uznany za złożony w terminie, jeżeli wpłynie do Operatora w terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Złożony wniosek wraz z pozostałymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w PS. O przyznaniu bądź nieprzyznaniu wsparcia decyduje Operator po przeprowadzeniu oceny formalnej i merytorycznej wniosku, zgodnie z procedurą określoną w § 5 Regulaminu.

Najważniejsze założenia oraz obowiązki PS po otrzymaniu dofinansowania na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwie społecznym:

    1. W wyniku przyznania PS lub PES przekształcanemu w PS wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy musi dojść do zwiększenia ogólnej liczby miejsc pracy w tym podmiocie co najmniej o liczbę miejsc pracy, na którą przyznano dofinansowanie.
    2. PS w przypadku każdej osoby zagrożonej wykluczeniem społecznym zatrudnionej na miejscu pracy utworzonym ze środków EFS+ ma obowiązek opracować i realizować Indywidualny Plan Reintegracyjny (IPR). IPR powinien być realizowany przez okres nie krótszy niż okres zatrudnienia danej osoby wymagany w związku z utrzymaniem i trwałością miejsca pracy. Pracownicy OWES zapewniają wsparcie w opracowaniu IPR, a także w jego finansowaniu.
    3. Osoby, dla których na stworzenie miejsca pracy udzielono wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS, nie mogą wykonywać pracy na podstawie umowy o pracę, spółdzielczej umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej lub prowadzić działalności gospodarczej w momencie podejmowania zatrudnienia w PS.
    4. Osoby zatrudniane na miejscach pracy utworzonych w ramach stawki jednostkowej na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy nie mogą pracować w danym PS lub PES przekształcanym w PS na podstawie umowy o pracę, spółdzielczej umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych w terminie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego, za wyjątkiem osób odbywających staż w PS.
    5. Formą zatrudnienia w ramach miejsc pracy jest umowa o pracę lub spółdzielcza umowa o pracę. Miejsce pracy może zostać utworzone przez PS bądź PES przekształcany w PS najwcześniej w dniu złożenia wniosku o wsparcie finansowe na utworzenie miejsca/miejsc pracy na wyłączne ryzyko Wnioskodawcy.
    6. Jedno PS może uzyskać wsparcie finansowe na utworzenie i utrzymanie maksymalnie dziesięciu miejsc pracy dla osób, o których mowa w ust. 2, jako:
      1. nowotworzone PS lub PES przekształcany w PS;
      2. istniejące PS, nie korzystające ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy;
      3. istniejące PS, korzystające ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy, po upływie okresu trwałości dla wszystkich stworzonych wcześniej miejsc pracy.
    7. Miejsce pracy musi zostać utworzone do 3 miesięcy od dnia wypłaty środków, a dla zapewnienia kwalifikowalności musi być następnie utrzymane przez 12 miesięcy w ramach stawki na utrzymanie miejsca pracy oraz dodatkowo przez 6 miesięcy okresu trwałości liczonego od dnia zakończenia okresu utrzymania miejsca pracy.
    8. Podmiot ekonomii społecznej (PES) nieposiadający statusu PS, który uzyska wsparcie finansowe, musi przekształcić się w PS (czyli uzyskać status PS zgodnie z ustawą o ekonomii społecznej) przed upływem 6 miesięcy od dnia utworzenia miejsca pracy.
    9. Jako miejsce pracy na potrzeby rozliczenia stawki jednostkowej na utworzenie miejsca pracy należy rozumieć zatrudnienie na podstawie umowy o pracę lub spółdzielczej umowy o pracę w wymiarze:
      1. co najmniej ½ etatu,
      2. w przypadku osób z niepełnosprawnością sprzężoną lub ze znacznym stopniem niepełnosprawności w wymiarze co najmniej ¼ etatu.



 Szczegółowe zasady realizacji Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej określa Regulamin Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej (udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS oraz wsparcia reintegracyjnego). Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Projektu: https://www.adelfi.pl/dokumenty.html.

 

Etap przyznawania wsparcia finansowego w ramach Projektu “Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”  koordynuje Stowarzyszenie ESWIP, biuro w Olsztynie.

Dane kontaktowe: 
Stowarzyszenie ESWIP, ul. Parkowa 1 pok. 8, 10-233 Olsztyn; tel. 89 523 73 45, e-mail: fps.elk@eswip.pl

Osoby do kontaktu ws. konkursu: Katarzyna Książyk, Monika Być, Marek Jurzyński

 

 

 

 

Projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” realizowany jest przez Stowarzyszenie Adelfi w partnerstwie ze Stowarzyszeniem ESWIP i współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Siedziba

Stowarzyszenie ADELFI
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
87 737-78-45
stowarzyszenie@adelfi.pl

 

KONTAKT

Biura stowarzyszenia

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
87 737-78-45
owes@adelfi.pl

Centrum Integracji Społecznej AlterCIS
ul. Małeckich 3, lok. 16, 19-300 Ełk
87 737-72-43
altercis@adelfi.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone
Script logo