Ogłoszenie o pierwszym naborze wniosków do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej.

[aktualizacja 19.03.24r.]

Operator Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej w projekcie “Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” ogłasza konkurs w ramach rundy konkursowej nr 1/2024 na składanie wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna - w ramach projektu “Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”.

Nabór dokumentów będzie prowadzony w terminie od 18 marca do 29 marca 2024 r. w godzinach 8.00-15.00.

Wsparcie finansowe jest udzielane w formie stawek jednostkowych i jest bezpośrednio związane z utworzeniem i utrzymaniem nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwie społecznym (istniejącym bądź podmiocie ekonomii społecznej, który w ramach wsparcia OWES przekształci się w przedsiębiorstwo społeczne).

Stawka jednostkowa na utworzenie jednego miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 31 229 zł.

Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:

  • 32 400 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,

  • 24 300 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,

  • 16 200 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.

Miejsca pracy mogą zostać utworzone wyłącznie dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, co określa art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, co zostało szczegółowo określone w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej (udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS oraz wsparcia reintegracyjnego).

Do złożenia wniosku o przyznanie wsparcia uprawnieni są jedynie Wnioskodawcy, którzy ukończyli wymaganą ścieżkę szkoleniowo-doradczą, przygotowującą do udziału w Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej oraz otrzymali pozytywną opinię pracownika OWES, prowadzącego grupę.

Na komplet dokumentów składa się:

    1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym/ w nowopowstającym PS lub PES przekształcanym w PS, którego integralną część stanowią:

      a) Biznesplan istniejącego lub nowopowstającego PS/ PES przekształcanego w PS;
      b) Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową;
    2. Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis; otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat

    3. Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis;

    4. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania;

    5. Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS (prowadzących działalność gospodarczą i/lub odpłatną działalność pożytku publicznego).

    6. Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np.:

- deklaracje współpracy,

- przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności,

- dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje,

- dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace remontowo-budowlane,

- budżet remontu,

- kosztorys.


Wzory dokumentów dostępne są na stronie internetowej projektu: www.adelfi.pl/Programy→OWES→Dokumenty→Regulamin FPS i załączniki oraz w biurach projektu w Ełku i Olsztynie.


Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie pisemnej lub w wersji elektronicznej.

W przypadku składania dokumentów w wersji pisemnej należy dołączyć wersję elektroniczną załącznika nr 1 wskazanego w niniejszym ogłoszeniu. Pliki muszą być tożsame z wersją pisemną, przygotowane w formacie .pdf. Dokumenty należy dołączyć na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć, posiadającym port USB (np. pen drive) - wymagane zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które jest przekazywane w zamkniętej kopercie.

Wersje pisemne będą przyjmowane w niżej wskazanych biurach Projektu:

Biuro Projektu w Ełku - Stowarzyszenie Adelfi

“Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”

ul. Jana i Hieronima Małeckich 3/lok. 24; 19-300 Ełk

Biuro Projektu w Olsztynie - Stowarzyszenie ESWIP

“Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”

ul. Parkowa 1 pok. 8; 10-233 Olsztyn

W przypadku przesłania dokumentów pocztą tradycyjną/złożenia osobiście decyduje data wpływu do biura Projektu.

lub

W przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej, dokumenty powinny zostać przygotowane w następujący sposób:

  • załączniki od 1 do 5 należy przygotować w postaci dokumentów jedynie do odczytu, np. plik .doc/.docx przekonwertowany do formatu .pdf. Nie należy załączać skanów tych dokumentów.

  • załączniki wskazane w pkt. 6 niniejszego ogłoszenia mogą zostać przedstawione w postaci skanów.

Pliki powinny być zahasłowane.

Dokumenty należy podpisać profilem zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym (jeśli Wnioskodawca posiada). Pliki należy przesłać na adres mailowy:

fps.elk@eswip.pl

Tytuł wiadomości: /nazwa Wnioskodawcy/Dokumenty rekrutacyjne, runda 1/2024

W przypadku przesłania dokumentów poprzez e-mail, operator potwierdzi przyjęcie dokumentów, przesyłając niezwłocznie wiadomość zwrotną na skrzynkę e-mail, z której wniosek został wysłany. Brak e-maila zwrotnego może oznaczać, że dokumenty nie zostały skutecznie złożone - w takim przypadku sugeruje się kontakt telefoniczny z Biurem Projektu w Olsztynie pod numerem wskazanym na końcu ogłoszenia.

Wniosek zostanie uznany za złożony w terminie jeżeli wpłynie do Operatora jedną z ww. dróg w terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Złożony wniosek wraz z pozostałymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w PS.

Najważniejsze założenia oraz obowiązki PS po otrzymaniu dofinansowania na utworzenie
i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwie społecznym:

  1. W wyniku przyznania PS lub PES przekształcanemu w PS wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy musi dojść do zwiększenia ogólnej liczby miejsc pracy w tym podmiocie co najmniej o liczbę miejsc pracy, na którą przyznano dofinansowanie.

  2. PS w przypadku każdej osoby zagrożonej wykluczeniem społecznym zatrudnionej na miejscu pracy utworzonym ze środków EFS+ ma obowiązek opracować i realizować Indywidualny Plan Reintegracyjny (IPR). IPR powinien być realizowany przez okres nie krótszy niż okres zatrudnienia danej osoby wymagany w związku z utrzymaniem i trwałością miejsca pracy. Pracownicy OWES zapewniają wsparcie w opracowaniu IPR, a także w jego finansowaniu.

  3. Osoby, dla których na stworzenie miejsca pracy udzielono wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS nie mogą wykonywać pracy na podstawie umowy o pracę, spółdzielczej umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, lub prowadzić działalności gospodarczej w momencie podejmowania zatrudnienia w PS.

  4. Osoby zatrudniane na miejscach pracy utworzonych w ramach stawki jednostkowej na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy nie mogą pracować w danym PS lub PES przekształcanym w PS (na podstawie umowy o pracę, spółdzielczej umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych) w terminie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego, za wyjątkiem osób odbywających staż w PS1.

  5. Formą zatrudnienia w ramach miejsc pracy, jest umowa o pracę lub spółdzielcza umowa o pracę. Miejsce pracy może zostać utworzone przez PS bądź PES przekształcany w PS najwcześniej w dniu złożenia wniosku o wsparcie finansowe na utworzenie miejsca/miejsc pracy na wyłączne ryzyko Wnioskodawcy.

  6. Jedno PS może uzyskać wsparcie finansowe na utworzenie i utrzymanie maksymalnie dziesięciu miejsc pracy dla osób, o których mowa w ust. 2, jako:

  1. nowotworzone PS lub PES przekształcany w PS;

  2. istniejące PS, nie korzystające ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy;

  3. istniejące PS, korzystające ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy, po upływie okresu trwałości dla wszystkich stworzonych wcześniej miejsc pracy.

  1. Miejsce pracy musi zostać utworzone do 3 miesięcy od dnia wypłaty środków, a dla zapewnienia kwalifikowalności musi być następnie utrzymane przez 12 miesięcy w ramach stawki na utrzymanie miejsca pracy oraz dodatkowo przez 6 miesięcy okresu trwałości liczonego od dnia zakończenia okresu utrzymania miejsca pracy.Jako miejsce pracy na potrzeby rozliczenia stawki jednostkowej na utworzenie miejsca pracy należy rozumieć zatrudnienie na podstawie umowy o pracę lub spółdzielczej umowy o pracę w wymiarze:


    1) co najmniej ½ etatu,
    2) w przypadku osób z niepełnosprawnością sprzężoną lub ze znacznym stopniem niepełnosprawności w wymiarze co najmniej ¼ etatu.

Szczegółowe zasady realizacji Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej określa Regulamin Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej (udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS oraz wsparcia reintegracyjnego). Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Projektu: www.adelfi.pl/ w zakładce Programy→OWES→Dokumenty.

Etap przyznawania wsparcia finansowego w ramach niniejszego Projektu koordynuje Stowarzyszenie ESWIP, biuro w Olsztynie. Dane kontaktowe:
Stowarzyszenie ESWIP, ul. Parkowa 1 pok. 8, 10-233 Olsztyn; tel. 89 523 73 45.

Dokumenty do pobrania:

Projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” realizowany jest przez Stowarzyszenie Adelfi
w partnerstwie ze Stowarzyszeniem ESWIP i współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

1 Staż rozumiany jest jako nabywanie umiejętności praktycznych istotnych dla wykonywania pracy o określonej specyfice bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą, mające za zadanie przygotować osobę wchodzącą, powracającą na rynek pracy, planującą zmianę miejsca zatrudnienia lub podnoszącą swoje kwalifikacje do podjęcia, zmiany lub poprawy warunków zatrudnienia.

Siedziba

Stowarzyszenie ADELFI
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
87 737-78-45
stowarzyszenie@adelfi.pl

 

KONTAKT

Biura stowarzyszenia

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
87 737-78-45
owes@adelfi.pl

Centrum Integracji Społecznej AlterCIS
ul. Małeckich 3, lok. 16, 19-300 Ełk
87 737-72-43
altercis@adelfi.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone
Script logo