Rekrutacja do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej – runda 2/2022
Informujemy, że w terminie 17-23 marca 2022 roku można składać dokumenty rekrutacyjne do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku.
Wsparcie jakie oferuje Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej (FPS) to:
-
dotacje na tworzenie nowych miejsc pracy w nowo powstających i istniejących przedsiębiorstwach społecznych (jedna grupa inicjatywa może otrzymać dotację w wysokości do 240 tys. zł na utworzenie do 10 nowych miejsc pracy);
-
wsparcie pomostowe finansowe, nawet do 12 miesięcy, które może być przeznaczane na bieżące funkcjonowanie podmiotu;
-
doradztwo specjalistyczne z zakresu m.in. tworzenia biznesplanu;
-
wsparcie opiekuna biznesowego na etapie prowadzenia działalności;
-
pomoc przy rozliczeniu otrzymanych środków.
Osoby zainteresowane tego typu formą prowadzenia działalności gospodarczej zapraszamy do kontaktu z doradcami OWES w Ełku, którzy krok po kroku przedstawią warunki ubiegania się o wsparcie. Przed przygotowaniem dokumentów należy zapoznać się z Regulaminem projektu wraz z załącznikami, który znajdziecie Państwo na stronie projektu w zakładce dokumenty.
ALOKACJA PRZEWIDZIANA NA FUNDUSZ: 129 miejsc pracy x 24 000 zł = 3 096 000 zł
Poziom wykorzystania alokacji na dzień ogłoszenia rekrutacji - dotychczasowa kontraktacja po zakończonych rundach konkursowych: 2 712 000 zł (87,6% alokacji).
Alokacja przewidziana na rundę konkursową nr 2/2022: 72.000 zł
WAŻNE INFORMACJE:
Do udziału w rekrutacji uprawnione są jedynie te Grupy Inicjatywne (czyli grupy osób fizycznych, osób prawnych lub istniejące przedsiębiorstwa społeczne), które w ramach projektu OWES pozytywnie ukończyły ścieżkę wsparcia w postaci szkoleń/doradztwa, zakończoną wydaniem pozytywnych rekomendacji przez doradcę kluczowego lub doradcę biznesowego.
Harmonogram rekrutacji do FPS:
Nr rekrutacji |
|
Ocena formalna |
Spotkania rekrutacyjne |
Komisja Rekrutacyjna |
2/2022 |
17-23.03.2022 |
24-29.03.2022 |
30.03.2022 – 04.04.2022 |
Do 8.04.2022 |
Nabór wniosków prowadzony jest w godzinach 9.00-14.00 w Biurze Projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”, ul. Małeckich 3, 19-300 Ełk. O dochowaniu terminu decyduje data wpływu dokumentów do Biura.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA DOKUMENTÓW REKRUTACYJNYCH:
Grupa Inicjatywna ubiegająca się o wsparcie zobowiązana jest do złożenia, w terminie określonym w ogłoszeniu, kompletu dokumentów w wersji drukowanej (lub skanów dokumentów) składającego się z następujących elementów:
Dokument |
Numer załącznika |
Dotyczy / nie dotyczy |
|
Nowo powstające PS |
Istniejące PS |
||
Formularz rekrutacyjny grupy inicjatywnej |
Załącznik nr 1 |
Tak |
Tak |
Formularz rekrutacyjny Uczestnika Projektu (kandydata do zatrudnienia) - na tym etapie składany jedynie przez osoby fizyczne tworzące spółdzielnię socjalną osób fizycznych |
Załącznik nr 2 |
Tak (tylko w przypadku nowo powstających spółdzielni socjalnych osób fizycznych) |
(tylko w przypadku, gdy kandydat ma być jednocześnie członkiem spółdzielni socjalnej osób fizycznych) |
Życiorysy zawodowe kandydatów do zatrudnienia |
Załącznik nr 2a |
Tak (tylko w przypadku nowo powstających spółdzielni socjalnych osób fizycznych) |
(tylko w przypadku, gdy kandydat ma być jednocześnie członkiem spółdzielni socjalnej osób fizycznych) |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis |
Załącznik nr 3 |
Tak (jedynie w przypadku przekształcania PES w PS) |
Tak |
Oświadczenia dotyczące pomocy de minimis |
Załącznik nr 4 |
Tak (jedynie w przypadku przekształcania PES w PS) |
Tak |
Lista podsumowująca wsparcie w OWES wraz z rekomendacjami |
Załącznik nr 5 |
Tak |
Tak |
Wzory dokumentów znajdują się na stronie internetowej projektu – ścieżka dostępu: www.adelfi.pl -> OWES Ełk -> Dokumenty (Dokumenty projektowe: Rekrutacja).
Dostęp poprzez link: http://www.adelfi.pl/dokumenty.html
Za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą grozi odpowiedzialność w drodze powództwa cywilnego.
Dokumenty rekrutacyjne należy złożyć w jednym egzemplarzu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, w kopercie opisanej według wzoru:
Nazwa Grupy Inicjatywnej ……………………………… Nr rekrutacji: 2/2022 Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku ul. Małeckich 3 lok. 1 19-300 Ełk |
Dokumenty rekrutacyjne złożone przed terminem rozpoczęcia naboru, bądź po terminie jego zakończenia, jak również dokumenty złożone wielokrotnie nie będą podlegać rozpatrzeniu. GI ma możliwość wycofania dokumentów i złożenia ich ponownie, jedynie w przypadku, gdy nie upłynął termin składania dokumentów rekrutacyjnych. Dokumenty złożone po terminie nie będą zwracane GI.
PROCEDURA OCENY WNIOSKÓW REKRUTACYJNYCH:
Procedura oceny dokumentów rekrutacyjnych odbędzie się zgodnie z założeniami § 4 Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej.
Uwaga: Złożenie dokumentów rekrutacyjnych oraz zakwalifikowanie się Grupy Inicjatywnej do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji na utworzenie nowych miejsc pracy w nowopowstającym/istniejącym PS. Decyzja o tym, które grupy otrzymają dofinansowanie, zostanie podjęta w oparciu o ocenę wniosków (biznesplanów), które grupy powinny przygotować i złożyć w odpowiedzi na odrębny konkurs o przyznanie dotacji. Planowane rozpoczęcie naboru biznesplanów to 11 kwietnia 2022 roku.
Projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 11.3.1 Wsparcie przedsiębiorczości społecznej; współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.