Subskrypcja

Seniorzy zwiedzają Warszawę

Aktualności » Seniorzy zwiedzają Warszawę

2018-09-20 09:26

Dnia 13 września 2018 r. członkowie Stowarzyszenia Byłych Nauczycieli i Pracowników Oświaty „ Bakałarz” odbyli ciekawą i atrakcyjną wycieczkę do Warszawy, związaną z 100. rocznicą odzyskania niepodległości przez Polskę.
Najpierw zwiedziliśmy barokowo-klasycystyczny Zamek Królewski, dawną siedzibę książąt mazowieckich, a później królów Rzeczpospolitej i Sejmu.
Z uwagą wysłuchaliśmy historii zamku i obejrzeliśmy poszczególne sale i komnaty. Następnie spacerowaliśmy po Placu Zamkowym, który był świadkiem wielu wydarzeń z historii Polski.
Następnym punktem programu było Muzeum Narodowe jedno z najstarszych w Polsce. Obejrzeliśmy galerię malarstwa polskiego, obcego oraz zbiory sztuki starożytnej. Poznaliśmy historię muzeum, jego powstanie i dzieje na przestrzeni lat.
Po smacznym obiedzie w Restauracji  „Kameralna”   udaliśmy się spacerkiem, przy pięknej pogodzie, do teatru „Palladium” na operetkę „Księżniczka Czardasza",  węgierskiego kompozytora Imre Kalmana. Zachwycił nas barwny, pełen emocji i doskonałej muzyki spektakl, ze wspaniałymi układami baletowymi. Pełni wrażeń i wzbogaceni wiedzą o zabytkach Warszawy wróciliśmy do Ełku.

Wycieczka została zorganizowana przez zarząd stowarzyszenia  oraz dofinansowana przez Urząd Miasta w ramach projektu „Seniorzy zwiedzają Warszawę” za co serdecznie dziękujemy.