Seria szkoleń - ABC obowiązków podmiotów ekonomii społecznej
Seria szkoleń - ABC obowiązków podmiotów ekonomii społecznej
Założyłeś organizację pozarządową i zastanawiasz się co dalej? Chcesz działać, odpowiedzialnie zarządzać swoją organizacją, ale gubisz się w natłoku obowiązków, które teraz na Ciebie spadły? A może już funkcjonujesz jakiś czas ale w głowie tli się myśl, czy o wszystkim pamiętam? Jeśli tak, to ta seria szkoleń jest właśnie dla Ciebie! Pomożemy Ci uporządkować wiedzę, krok po kroku przeprowadzimy Cię przez najważniejsze aspekty związane z odpowiedzialnym funkcjonowaniem PES.
UWAGA!
Nadchodzące szkolenia dotyczą czterech bloków tematycznych tworzących serię szkoleń ABC obowiązków podmiotów ekonomii społecznej. Możesz zapisać się już dziś na każde z nadchodzących szkoleń, by mieć pewność, że nie zabraknie dla Ciebie miejsca lub każdorazowo zgłosić chęć udziału w aktualnie ogłaszanym
Szkolenia prowadzą do nabycia kompetencji
Najbliższe szkolenie
Temat: Niezbędnik podmiotów ekonomii społecznej - co należy wiedzieć i o czym pamiętać prowadząc PES
Porozmawiamy o:
- statucie, prawach i obowiązkach
- jak i kiedy dokonywać zmian w statucie (współpraca z KRS, składanie wniosków w tym w formie papierowej i elektronicznej, dokonywanie zmian rejestrowych w trakcie działalności np. zarządu/ siedziby)
- obowiązkowych dokumentach, które każda organizacja musi posiadać (m.in. Polityka Rachunkowości, Polityka Ochrony Danych Osobowych, wewnętrzne dokumenty organizacji, umowy)
Termin: 28.09.2024 r. (sobota) w godzinach 09:00 – 16:00 z przerwami
Miejsce: ul. J. H. Małeckich 3 lok. 35, 19-300 Ełk.
Trener:
Małgorzata Kratyńska-Ćwikowska doradca OWES. Od początku kariery zawodowej związana jest z organizacjami pozarządowymi. W Stowarzyszeniu Adelfi pracuje od 2011 r., gdzie wspiera osoby i organizacje w zakładaniu oraz prowadzeniu podmiotów ekonomii społecznej.
Grupa odbiorców szkolenia:
Zapraszamy przede wszystkim zarządy organizacji pozarządowych - szczególnie osoby nowo powołane, młode, niedoświadczone organizacje a także członków i pracowników dopiero rozpoczynających swoją działalność w organizacji, rozwijających się, jak również podmioty ekonomii społecznej chcące pogłębić wiedzę na temat spoczywających na nich obowiązkach. Zapraszamy również osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, które myślą o założeniu fundacji/stowarzyszenia
Jak się zgłosić?
Aby się zgłosić na szkolenie/szkolenia należy do dnia 23.09. br. do godz. 12:00
1. Wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:
https://forms.gle/ixMtwJV57acRGd3N6
oraz
2. Wypełnić Deklarację uczestnictwa w projekcie i przesłać skan lub dokument podpisany elektronicznie na adres mailowy: dorota.gutowska@adelfi.pl
O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Organizator zapewnia wyżywienie.
Zapraszamy!
Kolejne nadchodzące szkolenia z serii szkoleń to:
Szkolenie 26.10.2024 r. RODO krok po kroku, czyli jak wypełnić obowiązek informacji i ochrony danych osobowych (m.in. jak wypełnić obowiązek informacyjny, jak dokumentować przetwarzanie danych, inne ważne obowiązki administratora danych; trener: Małgorzata Zając-Karczmarczyk
Szkolenie 23.11.2024 r. Skąd pozyskać pieniądze na działalność organizacji i jaki rodzaj działalności wybrać – dowiecie się m. innymi czym różni się działalność odpłatna i nieodpłatna od gospodarczej? Jakie daje możliwości, a jakie ograniczenia? Finansowanie miejsc pracy. Pozyskiwanie środków finansowych na działalność PES. Granty i dotacje; trener: Małgorzata Kratyńska-Ćwikowska
Szkolenie 07.12.2024 r. Zatrudnianie, rozliczanie i sprawozdawczość w podmiotach ekonomii społecznej- m.in. w jaki sposób i dlaczego warto zadbać o wszystkie finanse w organizacji, budżet roczny, obowiązki sprawozdawcze, zatrudnianie pracowników – rodzaje umów i ich zastosowanie; trener: Kinga Wołotkiewicz
Więcej informacji wkrótce..
W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt z Dorotą Gutowską, e-mail: dorota.gutowska@adelfi.pl , tel.798-349-266