Ogłoszenie drugiego naboru wniosków do Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej

Operator Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej w projekcie “Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” ogłasza w ramach rundy konkursowej nr 2/2024 nabór wniosków o przyznanie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet 9 Włączenie i integracja EFS+, Działanie 9.2 Ekonomia Społeczna - w ramach projektu “Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku”.

Nabór dokumentów będzie prowadzony w terminie od 24 maja 2024 r. od godz. 8:00 do 7 czerwca 2024 r. do godz. 14:00.

Wsparcie finansowe jest udzielane w formie stawek jednostkowych i jest bezpośrednio związane z utworzeniem i utrzymaniem nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwie społecznym (istniejącym bądź podmiocie ekonomii społecznej, który w ramach wsparcia OWES przekształci się w przedsiębiorstwo społeczne).

Stawka jednostkowa na utworzenie jednego miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym wynosi 35 212 zł.

Stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy w PS wynosi:

    • 38 700 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy,
    • 29 026 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy,
    • 19 350 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy.

Miejsca pracy mogą zostać utworzone wyłącznie dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym wymienionych w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, co zostało szczegółowo określone w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej (udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS oraz wsparcia reintegracyjnego), zwanego dalej Regulaminem.

Do złożenia wniosku o przyznanie wsparcia uprawnieni są jedynie Wnioskodawcy, którzy ukończyli wymaganą ścieżkę szkoleniowo-doradczą, przygotowującą do udziału w Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej oraz otrzymali pozytywną opinię pracownika OWES, prowadzącego grupę.

Na komplet dokumentów składa się:

    1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca/miejsc pracy w istniejącym/ w nowopowstającym PS lub PES przekształcanym w PS, którego integralną część stanowią:
      1. Biznesplan istniejącego PS (zał. 1a do Regulaminu) lub nowopowstającego PS/PES przekształcanego w PS (zał. 1b do Regulaminu);
      2. Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową (dla istniejących PS zał. nr 2a do Regulaminu, dla nowopowstających PES i PES przekształcanych w PS zał. nr 2b do Regulaminu);
    2. Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis otrzymanej przez przedsiębiorcę w okresie ostatnich 3 lat;
    3. Formularz informacji przy obieganiu się o pomoc de minimis;
    4. Oświadczenie o braku podwójnego finansowania;
    5. Sprawozdanie finansowe za ostatni zamknięty rok obrotowy – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych bądź PES przekształcanych w PS (prowadzących działalność gospodarczą i/lub odpłatną działalność pożytku publicznego);
    6. Pozytywna opinia pracownika OWES potwierdzająca ukończenie przez wnioskodawcę ścieżki szkoleniowo-doradczej przygotowującej do udziału w konkursie.
    7. Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku, np.:
        • deklaracje współpracy,
        • przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności,
        • dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje,
        • dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego, w którym planowane są prace remontowo-budowlane,
        • budżet remontu,
        • kosztorys.

Wzory dokumentów dostępne są również na stronie internetowej projektu: www.adelfi.pl/Programy→OWES→Dokumenty oraz w biurach projektu w Ełku i Olsztynie.


Komplet dokumentów należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie pisemnej lub w wersji elektronicznej.

W przypadku składania dokumentów w wersji pisemnej należy dołączyć wersję elektroniczną załącznika nr 1 wskazanego w niniejszym ogłoszeniu. Pliki muszą być tożsame z wersją pisemną, przygotowane w formacie .pdf. Dokumenty należy dołączyć na płycie CD/DVD, przenośnym urządzeniu magazynującym pamięć posiadającym port USB (np. pen drive) albo przesłać pocztą elektroniczną na adres fps.elk@eswip.pl.

Zalecane jest zabezpieczenie plików hasłem dostępu, które może być przekazane w zamkniętej kopercie, odrębną wiadomością e-mail lub inną skuteczną drogą (np. SMS) po uzgodnieniu z pracownikiem OWES.

Wersje pisemne będą przyjmowane w niżej wskazanych biurach Projektu:

Biuro Projektu w Ełku - Stowarzyszenie Adelfi

"Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku"

ul. Jana i Hieronima Małeckich 3/lok. 24; 19-300 Ełk

 

Biuro FPS w Olsztynie - Stowarzyszenie ESWIP

"Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku

ul. Parkowa 1 pok. 8; 10-233 Olsztyn

 

W przypadku przesłania dokumentów pocztą tradycyjną/złożenia osobiście decyduje data wpływu do biura Projektu.

                                                                            

lub

 

W przypadku składania dokumentów w wersji elektronicznej, dokumenty powinny zostać przygotowane w następujący sposób:

    • załączniki od 1 do 5 należy przygotować w postaci dokumentów jedynie do odczytu, np. plik .doc/.docx przekonwertowany do formatu .pdf oraz podpisać profilem zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym (jeśli Wnioskodawca posiada). Nie należy załączać skanów tych dokumentów.
    • załączniki wskazane w pkt. 6 i 7 niniejszego ogłoszenia mogą zostać przedstawione w postaci skanów.

Zalecamy, aby pliki zostały zaszyfrowane/zabezpieczone hasłem. Hasło może zostać przekazywane w zamkniętej kopercie, odrębną wiadomością e-mail lub inną skuteczną drogą (np. SMS) po uzgodnieniu z pracownikiem OWES.

 

Dokumenty elektroniczne należy przesłać na adres mailowy: fps.elk@eswip.pl

Tytuł wiadomości: /nazwa Wnioskodawcy/Dokumenty rekrutacyjne, runda 2/2024

 

W przypadku dostarczenia dokumentów poprzez e-mail, operator potwierdzi przyjęcie dokumentów, przesyłając niezwłocznie wiadomość zwrotną na skrzynkę e-mail, z której wniosek został wysłany. Brak e-maila zwrotnego może oznaczać, że dokumenty nie zostały skutecznie złożone - w takim przypadku sugeruje się kontakt telefoniczny z Biurem Projektu w Olsztynie pod numerem wskazanym na końcu ogłoszenia.

 

Wniosek zostanie uznany za złożony w terminie, jeżeli wpłynie do Operatora jedną z ww. dróg w terminie wskazanym w ogłoszeniu.

Złożony wniosek wraz z pozostałymi dokumentami nie podlega zwrotowi, zaś złożenie wniosku nie oznacza przyznania wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w PS.

Najważniejsze założenia oraz obowiązki PS po otrzymaniu dofinansowania na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy w przedsiębiorstwie społecznym:

    1. W wyniku przyznania PS lub PES przekształcanemu w PS wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy musi dojść do zwiększenia ogólnej liczby miejsc pracy w tym podmiocie co najmniej o liczbę miejsc pracy, na którą przyznano dofinansowanie.
    2. PS w przypadku każdej osoby zagrożonej wykluczeniem społecznym zatrudnionej na miejscu pracy utworzonym ze środków EFS+ ma obowiązek opracować i realizować Indywidualny Plan Reintegracyjny (IPR). IPR powinien być realizowany przez okres nie krótszy niż okres zatrudnienia danej osoby wymagany w związku z utrzymaniem i trwałością miejsca pracy. Pracownicy OWES zapewniają wsparcie w opracowaniu IPR, a także w jego finansowaniu.
    3. Osoby, dla których na stworzenie miejsca pracy udzielono wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS nie mogą wykonywać pracy na podstawie umowy o pracę, spółdzielczej umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej lub prowadzić działalności gospodarczej w momencie podejmowania zatrudnienia w PS.
    4. Osoby zatrudniane na miejscach pracy utworzonych w ramach stawki jednostkowej na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy nie mogą pracować w danym PS lub PES przekształcanym w PS (na podstawie umowy o pracę, spółdzielczej umowy o pracę lub umów cywilnoprawnych) w terminie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o udzielenie wsparcia finansowego, za wyjątkiem osób odbywających staż w PS.
    5. Formą zatrudnienia w ramach miejsc pracy jest umowa o pracę lub spółdzielcza umowa o pracę. Miejsce pracy może zostać utworzone przez PS bądź PES przekształcany w PS najwcześniej w dniu złożenia wniosku o wsparcie finansowe na utworzenie miejsca/miejsc pracy na wyłączne ryzyko Wnioskodawcy.
    6. Jedno PS może uzyskać wsparcie finansowe na utworzenie i utrzymanie maksymalnie dziesięciu miejsc pracy dla osób, o których mowa w ust. 2, jako:
        • nowotworzone PS lub PES przekształcany w PS;
        • istniejące PS, nie korzystające ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy;
        • istniejące PS, korzystające ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy, po upływie okresu trwałości dla wszystkich stworzonych wcześniej miejsc pracy.
    7. Miejsce pracy musi zostać utworzone do 3 miesięcy od dnia wypłaty środków, a dla zapewnienia kwalifikowalności musi być następnie utrzymane przez 12 miesięcy w ramach stawki na utrzymanie miejsca pracy oraz dodatkowo przez 6 miesięcy okresu trwałości liczonego od dnia zakończenia okresu utrzymania miejsca pracy.
    8. Podmiot ekonomii społecznej (PES) nieposiadający statusu PS, który uzyska wsparcie finansowe, musi przekształcić się w PS (czyli uzyskać status PS zgodnie z ustawą o ekonomii społecznej) przed upływem 6 miesięcy od dnia utworzenia miejsca pracy.
    9. Jako miejsce pracy na potrzeby rozliczenia stawki jednostkowej na utworzenie miejsca pracy należy rozumieć zatrudnienie na podstawie umowy o pracę lub spółdzielczej umowy o pracę w wymiarze:
        • co najmniej ½ etatu,
        • w przypadku osób z niepełnosprawnością sprzężoną lub ze znacznym stopniem niepełnosprawności w wymiarze co najmniej ¼ etatu.

 

Szczegółowe zasady realizacji Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej określa Regulamin Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej (udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w PS oraz wsparcia reintegracyjnego). Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Projektu: www.adelfi.pl/ w zakładce Programy→OWES→Dokumenty.

Etap przyznawania wsparcia finansowego w ramach niniejszego Projektu koordynuje Stowarzyszenie ESWIP, biuro w Olsztynie. Dane kontaktowe: 
Stowarzyszenie ESWIP, ul. Parkowa 1 pok. 8, 10-233 Olsztyn; tel. 89 523 73 45, e-mail: fps.elk@eswip.pl

Osoby do kontaktu ws. konkursu: Katarzyna Książyk, Olga Łazicka, Monika Być, Marek Jurzyński

 

Projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Ełku” realizowany jest przez Stowarzyszenie Adelfi w partnerstwie ze Stowarzyszeniem ESWIP i współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #OWES

Siedziba

Stowarzyszenie ADELFI
ul. Armii Krajowej 6/9, 19-300 Ełk
87 737-78-45
stowarzyszenie@adelfi.pl

 

KONTAKT

Biura stowarzyszenia

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
ul. Małeckich 3 lok. 24, 19-300 Ełk,
87 737-78-45
owes@adelfi.pl

Centrum Integracji Społecznej AlterCIS
ul. Małeckich 3, lok. 16, 19-300 Ełk
87 737-72-43
altercis@adelfi.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone
Script logo